måndag 17 mars 2008

Främlingen

Vi fick som uppgift att läsa boken Främlingen skriven av Albert Camus.
Personligen hade jag totalt glömt bort denna bok och hoppade då över att gå på boksamtalet, när jag sen pratade med min svenska lärare förklarade hon att jag redan bevisat min kunskap på muntliga boksamtal och att jag endast behövde göra den skriftliga delan, självklart tänkte jag, sedan sa hon något i stil med 'men kom i morgon och skriv så blir det bra'. jag trodde först att jag hade hört fel men det var riktigt, jag ska ha skriftlig tenta på boken imorrn, och jag hade läst 7 sidor.
Jag som hade sett fram emot att komma hem och bara ta det lungt tvingades nu spendera HELA dagen att läsa en bok.
Men till min förvåning tog det endast 2½ timme att läsa ut boken, så det var inga problems :D
Skum bok, lite metaforisk osv.

Inga kommentarer: