torsdag 14 februari 2008

the dentist!

Idag var jag hos tandläkare.. Jag gick dit med ett minna av hur snäll min tandläkare är.. och rolig.
Men.. jag hade glömt en viktig detalj; hennes assisten är INTE trevlig.. eller rolig. Under hela mitt besök hos tandläkaren behandlade hon mig som ett barn och försökte upplysa mig om hur viktigt det är med tandtråd osv. och hur skadliga mina piercingar är för tänderna och 'ojoj, röker hon också!? ja då ser framtiden inte alls ljus ut!' även lite 'ja, det är ju inte mina tänder, jag menar det är inte jag som kommer få ont och kommer behöva betala en massa för att fixa mina tänder bara för att jag röker eller liknande'
Seriöst!? får man prata så med sina kunder? det är en enorm kränkning och jag lovar er att jag inte skulle blivit behandlad på detta vis om jag vore vuxen.. inte ens om jag vore en vuxen med helt förstörda tänder.
vart är samhället påväg om inte ens tandassistenter kan vara trevliga på alla hjärtansdag?

Inga kommentarer: