torsdag 24 april 2008

vårväder

Nu när vädret börjar bli ruggigt bra får jag bara lust att befinna mig utomhus så därför väckte jag Per tidigare än vanligt och vi spenderade hela dagen ute..

Vi började med ca 3 timmars radiostyrd flygplans flygning.
Det var hur underhållande som helst! men självklart ska jag föra med mig otur, vi flög på en äng men ca 100 m ifrån oss fanns det en damm och självklart kommer det en vindpust och puttar planet i dammen, allt slutade med att Per fick krypa ner i dammen och hämta planet.
men vi hade faktist tur i oturen, ingen viktig del av planet blev blött så allt var fine :D
Sedan flög jag såklart in planet i ett träd och det tog ca 15 minuter för oss att få ner det ;P

Sedan gick vi från Per till Täby centrum där han skulle prata med sin chef och vi hittade skor till både mig och Per, de jag hitta är militär gröna ballerina-liknande skor och Pers var av en liknande design fast killiga :P
allt som allt en härlig dag! precis det jag behövde :D

the plane
och här sitter planet fast i trädet :P

Inga kommentarer: